ARAM

Despre noi

Asociatie independenta, non-profit, a producatorilor si importatorilor de ambalaje si produse ambalate

Asociația Română pentru Ambalaje și Mediu (ARAM) este o asociație independentă, non-profit, a producătorilor și importatorilor de ambalaje și produse ambalate, înființată în 2001.

Asociația are ca scop identificarea, evaluarea, analiza, promovarea și susținerea implementării în România a unor politici și strategii de mediu corecte și echilibrate în privința impactului asupra economiei și asupra mediului înconjurător a sistemelor de gestionare a deșeurilor de ambalaje. Punerea în funcțiune într-un mod eficient a unuia sau a mai multor astfel de sisteme de management al deșeurilor trebuie să respecte cerințele legale, să țină cont de cele mai bune practici în domeniu la nivel european, să servească intereselor legitime comune ale operatorilor economici responsabili și, totodată, să protejeze mediul înconjurător.

Eficiența în gestionarea deșeurilor de ambalaje susține îndeplinirea obligațiilor privind răspunderea extinsă a producătorilor, precum și a obiectivelor de protecție a mediului.

ARAM este membru EUROPEN din 2008 (The European Organization for Packaging and the Environment)

ARAM este membru al Organismului Național de Standardizare (ASRO) în cadrul Comitetelor Tehnice

CT 270 Ambalaje şi mijloace de distribuţie a mărfurilor din 2020
CT 108 Materiale plastice şi cauciuc, metode de analiză şi produse din 2021

Scop

ARAM are ca scop sprijinirea solutiilor practice necesare pentru a face fata impactului asupra mediului cauzat de ambalajele folosite, intr-o astfel de maniera incat consumatorii romani sa continue sa se bucure, prin varietatea ambalajelor, de cea mai larga gama posibila de produse.  Aceasta abordare a problemei  trebuie sa armonizeze interesele economice cu cele de protectia mediului si sa incerce minimalizarea cantitatilor de deseuri din zonele de depozitare din intreaga tara.

ARAM considera ca:

  • Scopul comun al Industriei, al autoritatilor guvernamentale centrale si locale si al comunitatii  trebuie sa fie un sistem integrat de recuperare al ambalajelor folosite care sa fie util atat din punct de vedere economic, cat si al mediului.
  • Trebuie sa existe libertate completa in alegerea materialelor folosite pentru ambalarea bunurilor de consum, cu conditia aplicarii standardelor sanitare recunoscute pe plan international.

Ambalajele nereturnabile, dupa ce conținutul lor a fost consumat, nu reprezintă in mod necesar deșeuri fără valoare: crearea unor  piete secundare pentru materialele acestora ar fi un stimul si o posibilitate reala pentru valorificarea acestor ambalaje.

  • În consecință, orice legislație viitoare privind ambalajele  trebuie sa tina cont atât de ambalajele returnabile, cât și de cele nereturnabile, conformându-se astfel tendinței europene, asa cum este aceasta definita in Directiva Uniunii Europene cu privire la ambalaje si deșeurile provenite din acestea, adoptata in decembrie 1994.
  • Odată ce ambalajul nu mai poate fi folosit ca recipient,  organizațiile și autoritățile implicate in problema deșeurilor provenite din ambalaje (industria, consumatorii, autoritățile guvernamentale centrale si locale) trebuie sa-si asume fiecare, in mod corect,  partea  sa de  responsabilitate in rezolvarea problemei.
  • Industriei  trebuie sa i se permita prin legislatia privind ambalajele sa organizeze ea insasi modul in care isi asuma partea sa de reponsabilitate.
  • Singurul mod realist de a înființa un sistem eficient de recuperare a ambalajelor folosite este pas cu pas, permițând toate opțiunile de recuperare (reciclare, incinerare cu recuperare de energie, bio-metanizare).  Aceasta abordare graduala este esențială pentru crearea de piete secundare viabile pentru materialele implicate.

MEMBRI ARAM

ALPLA Packaging Romania
Apemin Tușnad
Ball Beverage Packaging Ludesch
Bergenbier
British American Tobacco România Trading
Coca-Cola HBC Romania
Coca-Cola Romania
Danone PDPA
Henkel Romania
JT International Manufacturing Romania
L’Oreal Romania
Mars Romania
Maspex Romania
Premier Restaurants Romania
Nestle Romania
Philip Morris Romania
Procter & Gamble Marketing Romania
Quadrant - Amroq Beverages
Red Bull Romania
Romaqua Group
Tetra Pak Romania
Unilever România
Ursus Breweries

Parteneri ARAM

Parteneri Instituționali
Organizații partenere

Vrei să devii membru ARAM?